diumenge, 17 d’octubre del 2010

L’Hospital, per a tots -15/10/2010-

Aquests dies de pluja intensa han permès omplir encara més alguns embassaments i pantans, tot i que també ha desbordat rius i rieres, ocasionant alguns problemes en algunes poblacions.
A casa nostre també portem una pluja no tant intensa que sembla que s’acabarà aviat, però que va aclarint maneres de fer. Fa dues setmanes comentava el tema de les zones blaves i l’entorn de l’Hospital. Sorpresa vaig tenir la setmana anterior quan un ex-regidor de CiU que escriu a aquest mateix setmanari comenta que l’ampliació de voreres dels carrers a l’entorn de l’Hospital és per afavorir les zones blaves; bé, apart que no és cert, suposo que deu ser la raó per la qual aquesta mateixa persona votà en el ple municipal d’Igualada les modificacions del planejament que donaven com a resultat aquestes voreres.
Però bé, la pluja dic que s’acabarà aviat perquè el principal grup de l’oposició ja ha presentat la seva proposta final, amb ascensor i passarel·la inclosos, i desafien a la població amb un “que algú s’atreveixi a dir que fer accessible a l’Hospital el pàrquing soterrani, no és necessari. Que algú s’atreveixi”. Doncs jo mateix “m’atreveixo”, tot i que actituds tant prepotents i dictatorials crec que no són bones. Primer, l’aparcament Igualada Nord ja és accessible, i disposa d’un ascensor que dóna accés directe a l’àrea ambulatòria i a Urgències; per anar a consultes externes existeix una vorera accessible que condueix a un ascensor que hi permet accedir. Per tant, accessible ho és en aquests moments, ara, si volem situar un tercer ascensor a la zona ... I comenten que sortiria gratuït pels igualadins, cosa que no és certa ja que la gratuïtat de l’aparcament es pagaria amb el pressupost municipal, per tant tenint o no tenint cotxe es pagaria (comptant que hi ha 18.000 cotxes a la ciutat i quasi 40.000 habitants). Enllaçant amb això, es comenta que l’aparcament d’Infinit és gratuït i el de l’hospital no; el que s’amaga és que el complex esportiu Infinit ha fet bé les coses i ha construït i assumit el cost de l’aparcament dels seus usuaris (que el paguen), a diferència de l’Hospital que la Generalitat de CiU, amb l’Artur Mas com a Conseller en Cap, NO va assumir el cost de l’aparcament pels usuaris i va imposar una hipoteca a la ciutat: o aparcament o no hi ha hospital, i aquesta hipoteca la van assumir els igualadins. És a dir, no en teníem prou amb una que ens proposen una segona.
I respecte les zones blaves, la proposta del principal grup de l’oposició diu ser “fidel a la voluntat que sempre hem expressat nosaltres” de suprimir les zones blaves a l’entorn de l’Hospital; primer, agrair que acceptin el 78 % de les noves zones blaves (més de 165) quan van fer una recollida de signatures en contra de totes les 211, i quan parlaven de suprimir les de l’entorn de l’hospital parlaven de 57 quan ara només ho fan en 46. D’això no en dic fidelitat, més aviat falta de compromís per què hi ha falta de model de ciutat, i qualsevol tàctica electoral és vàlida. Una infidelitat en tota regla.
Millorar l’accessibilitat de qualsevol equipament és quelcom positiu, però en comptes de millorar només l’accessibilitat per uns pocs treballaria per millorar la de tots. És a dir, en la línia de les subvencions que va aconseguir de l’Estat l’ajuntament per arreglar la vorera sud del Passeig Verdaguer i fer-la accessible, aquests diners que es volen dedicar al tercer ascensor es podrien destinar a fer accessibles les voreres de l’Avinguda Barcelona o la vorera Nord del Passeig, i així possibilitar l’accés a peu a l’Hospital i a la resta de la ciutat. Perquè conductors són pocs, que tinguin vehicle sempre a disposició menys, però en canvi vianants ho som TOTS; la gent jove, la gent gran, els que no tenen carnet de conduir o les famílies que tot i haver-hi vàries persones amb carnet només hi ha un cotxe, també han de poder desplaçar-se fins l’Hospital, hi tenen el dret i l’ajuntament l’ha de garantir, ja sigui a peu o en transport públic (10 autobusos urbans arriben cada hora a l’hospital i en 15 minuts o menys és accessible des de qualsevol punt de la ciutat). I surt molt més barat que anar en cotxe, ni zones blaves ni  i amb moltes menys preocupacions. Això és apropar l’Hospital a TOTHOM, fer-lo accessible a tots. Aquest, crec, hauria de ser l’objectiu de tots.